Realia Isännöinnille kunniamaininta asiakaskokemuksen kehittämisestä

Realia Isännöinnin liiketoimintajohtaja Timo Aarvala on saanut kunniamaininnan Suomen paras asiakasteko 2014 -tunnustuksessa. Kunniamaininta annettiin asiakaskokemuksen mittaamisesta ja muutoksesta organisaation ajattelutavassa ja vastuunottamisessa.

Customer Experience Professionals Association (CXPA) on kansainvälinen, voittoa tavoittelematon järjestö, jonka Suomen paikallisjärjestö edustaa yhteisön toimintaa paikallisesti. CXPA Finland tuo vuosittain Suomen paras asiakasteko -tunnustuksella esille henkilöitä, jotka vaikuttavat osaltaan mieleenpainuvien asiakkuuskokemusten syntymiseen. Realia Isännöinnin liiketoimintajohtaja Timo Aarvala on vastaanottanut kunniamaininnan Realia Isännöinnillä tehdystä menestyksekkäästä asiakaskokemuksen mittaamisesta ja organisaation ajattelutavan muutoksesta sekä vastuunottamisesta. Tunnustukset jaettiin 7.10.2014 CXPA Finlandin Customer Experience -päivässä.

Tavoitteena asiakaslähtöisempi isännöinnin toimiala

Asiakastyytyväisyyden kehittämiseen kuuluu, että koko liiketoimintaa pitää kääntää yhä asiakaslähtöisempään suuntaan. "Isännöintialalla on perinteisesti lähdetty kiinteistönhoidosta, mikä tietysti on toimintamme keskiössä, mutta eiväthän kiinteistöt itsessään ole asiakkaitamme, vaan ihmiset niiden takana", Aarvala huomauttaa.

"Uskomme, että asiakastyytyväisyyttä kehitetään parhaiten yksi asiakas kerrallaan konkreettisten toimenpiteiden kautta", kertoo Realia Isännöinnin alue- ja asiakaskokemusjohtaja Tommi Ruotsalainen. Asiakkaiden tyytyväisyyttä kysytään avoimesti niin yleisesti kuin valittuihin palveluihin liittyen, ja kriittistä palautetta saataessa selvitetään kipupisteet, minkä jälkeen ne poistetaan parhaan mahdollisuuden mukaan ja toimintaa kehitetään välittömästi.

Realia Isännöinnillä koko organisaatio on mukana asiakaskokemuksen kehittämisessä. Henkilöstön edellytyksiä asiakaskohtaamisiin kehitetään jatkuvasti, ja Realia Isännöinnin tavoitteet asiakastyytyväisyyden suhteen on viestitty sisäisesti läpi organisaation siten, että jokainen realialainen tietää, mihin asiakaskokemuksen suhteen pyritään.

"Teemme suuria muutoksia pienin askelin, tavoitteenamme muuttaa koko toimialaa", sanoo Timo Aarvala ja painottaa asiakastyytyväisyyden tärkeyttä: "Lähdimme toimintamme muuttamisessa kysymyksellä "Mikä on tärkeämpää kuin asiakastyytyväisyys?" – Vastaus lienee päivänselvä."

Lisätiedot:
Timo Aarvala, liiketoimintajohtaja, Realia Isännöinti Oy, 020 780 3415
Tommi Ruotsalainen, alue- ja asiakaskokemusjohtaja, Realia Isännöinti, 010 228 8409

Realia Isännöinti on Suomen johtava isännöintialan palveluyritys, joka tarjoaa asiakkailleen suuren yrityksen asiakasedut sekä paikallisesti hyvää ja laadukasta palvelua lähellä asiakasta 60 paikkakunnalla. Asiakkaina Realia Isännöinnillä on noin 4 500 taloyhtiötä. Realia Isännöinti on osa Realia Group -konsernia, jossa työskentelee 1 600 kiinteistöalan ammattilaista.